مقالات

باز کردن لوله سینک ظرفشویی با ساده ترین روش

باز کردن لوله سینک ظرفشویی

برای باز کردن لوله سینک ظرفشویی چه کارهایی می‌توان انجام داد؟ سینک ظرفشویی محل شستن ظرف، میوه، سبزیجات، ماهی، مرغ و گوشت است. هر کدام از این مواردی که ذکر شد دارای یک سری اضافات ریز و درشت می‌باشند. به مرور زمان برخی از اضافات غذا به داخل راه آب سینک ظرفشویی رفته و این اتفاق باعث می‌شود تا چرخش آب و پایین رفتن آن با مشکل مواجه شود. این پدیده‌ای است که ممکن از خیلی از افراد با آن مواجه شده باشند. گرفتگی لوله فاضلاب با انتشار بوی بد و آزار دهنده نیز همراه است.

 علاوه بر این تمام راه آب‌های یک خانه (روشویی، ظرفشویی و حمام) در زندگی روزمره ما کاربرد زیادی دارند پس مختل شدن هر کدام از آن‌ها بسیار عذاب آور بوده و باید هر چه زودتر مشکل را برطرف کرد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا روش‌های مختلف باز کردن لوله سینک ظرفشویی را به شما عزیزان آموزش دهیم. پس اگر تا کنون با این مشکل مواجه شده‌اید مطالعه این مقاله برای شما سودمند خواهد بود.

ساده‌ترین روش‌ های باز کردن لوله ظرفشویی

در این قسمت از مقاله قصد داریم تا چند‌تا از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌های باز کردن گرفتی لوله ظرفشویی را به شما عزیزان آموزش دهیم تا خودتان بتوانید در صورت بروز مشکل آن را برطرف کنید. به این ترتیب اگر با مشکل گرفتگی لوله ظرفشویی مواجه شدید، ابتدا یک یا دو تا از راهکار‌های گفته شده را انجام دهید و اگر برطرف نشد، آن وقت به سراغ افراد متخصص و لوله کش بروید.

استفاده از سیم بلند و خمیده

 یکی از روش‌های ساده برای باز کردن لوله سینک ظرفشویی، استفاده از یک سیم بلند است که سر آن هم باید خم باشد. برای این کار می‌توانید از جا لباسی فلزی استفاده کرده و آن را کاملا باز کنید تا یک میله صاف و بلند داشته باشید.

سر میله را با استفاده از انبردست به شکل یک قلاب خم کنید. میله‌ای آماده کرده‌اید را از سمتی که قلاب دارد، به داخل راه آب سینک ظرفشویی بفرستید. حالا دقیقا مثل یک ماهی گیر سعی تمام موها، آشغال‌ها و اضافات غذا را با استفاده از قلاب، از داخل سینک بیرون بکشید. در حین کار دقت کنید که محتویات لوله را به سمت پایین هل ندهید. زمانی که محتویات داخل لوله را بیرون کشیدید، یک پارچ را پر از آب داغ کنید و آن را یکباره داخل سینک خالی کنید به این ترتیب گرفتگی لوله سینک آشپزخانه شما باز خواهد شد.

باز کردن لوله سینک ظرفشویی

استفاده از نمک و سرکه

 داخل یک کاسه یک سوم فنجان نمک و یک سوم فنجان سرکه بریزید. در اثر مخلوط شدن این دو ماده یک گازی متصاعد می‌شود. بدون فوت وقت، یعنی زمانی که این ترکیب هنوز در حال جوشیدن است، آن را داخل راه آب سینک ظرفشویی بریزید. ترکیب این دو ماده و جوشش آن‌ها باعث می‌شود تا مو، چربی و محتویات داخل لوله تمیز بشود. بهتر است که این کار را آخر شب انجام داده و بعد از ریختن سکه و نمک اجازه دهید که سینک تا صب به همان شکل باقی بماند و بعد با گرم و فشار بالا لوله را خوب بشویید. همچنین شما برای انجام این روش، می‌توانید به جای مخلوط کردن سرکه و نمک خارج از سینک، مقداری نمک را داخل راه آب سینک بریزید و بعد نصف فنجان سرکه روی آن بریزید.

سرکه نیز قابلیات زیادی دارد و گاها در تمیز کردن پشت قابلمه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد

استفاده از جارو برقی خشک و تر

 جاروبرقی خشک و تر ابزاری بسیار کارآمد برای باز کردن لوله سینک ظرفشویی می‌باشد. پس اگر در منزل خود این وسیله را داشته باشید به راحتی می‌توانید گرفتگی لوله سینک را بر طرف نمایید. برای این کار ابتدا جاروبرقی را روی مکش مایعات تنظیم کنید و بعد لوله آن را برای پیشگیری از کثیف کاری با پلاستیک و پارچه بپوشانید. به گونه ای که وقتی دهانه روله جاروبرقی را روی دهانه راه آب سینک قرار می‌دهید، دور تا دور آن کاملا کیپ باشد. در نهایت جاروبرقی را روشن کنید. مشاهده خواهید کرد که جارو با قدرت بالا، تمام محتویات لوله که باعث گرفتگی سینک شده را تخلیه می‌کند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که این راه همیشه جواب نخواهد داد اما امتحان کردن آن ضرری نخواهد داشت.

استفاده از جوش شیرین

 مگر می‌شود حرف تمیز کردن جایی باشد و اسم جوش شیرین به گوش نخورد. باز کردن لوله سینک ظرفشویی با جوش شیرین یکی از روش‌های بسیار موثر می‌باشد. به این صورت که ابتدا باید مقداری جوش شیرین و سرکه با هم ترکیب کنید و بعد  در دو مرحله آن را داخل راه آب سینک بریزید. اجاره دهید ترکیب جوش شیرن و سرکه به مدت یک ساعت داخل لوله باقی بماند. بعد از گذشت یک ساعت، داخل یک پارچ یا یک ظرف بزرگ، آب داغ ریخته و بعد به یک باره تمام آب را داخل سینک خالی می‌کنید. به این ترتیب باز کردن لوله ظرف شویی با جوش شیرین اتفاق خواهد افتاد.

در کل جوش شیرین خواص زیادی دارد و حتی می‌توان از آن در سفید کردن دندان نیز استفاده کرد

باز کردن لوله سینک ظرفشویی

باز کردن لوله فاضلاب با تخلیه چاه

 درست است که لوله کشی و تخلیه چاه نیاز به مهارت دارد و باید یک لوله کش این کار را انجام دهد. اما برای باز کردن لوله ظرفشویی یک راه ساده وجود دارد که خودتان می‌توانید آن را انجام دهید. برای این کار ابتدا یک سطل بزرگ و خالی را زیر لوله یو شکل فاضلاب که زیر سینک و داخل کابینت قرار دارد می‌گذاریم. این سطل برای جمع آوری آب و آشغال داخل لوله سینک استفاده خواهد شد. همانطور که گفته شد سطل را زیر لوله یو شکل قرار داده و بعد با استفاده از آچار واشر دو سر انتهایی لوله را شل کنید.

 دقت داشته باشید که باید تمام اجزا لوله را با دست نگه دارید و زمانی که تمام بست‎ها باز کردید، بعد لوله را آزاد کرده و به طرف سطل برگردانید تا محتویات داخل لوله درون بریزید. شاید لازم بشود که با یک چیزی (یک میله فلزی یا چوبی) باقیمانده محتویات لوله را از داخل آن به بیرون بکشید. این کار را برای هر دو طرف لوله انجام دهید.

در نهایت می‌توانید برای تمیزکاری بیشتر، از یک مسواک قدیمی استفاده کنید و اطراف لوله را کاملا تمیز کنید و بعد دوباره به کمک آچار لوله را سر جایش گذاشته و بست‌های آن را ببندید. این روش در نود درصد موارد کارآمد خواهد بود.

باز کردن لوله سینک ظرفشویی

استفاده از آب جوشیده

 در موارد قبلی گفتیم که بعد از اتمام کار برای باز کردن لوله سینک ظرفشویی، داخل آن آب گرم و یا داغ می‌ریزیم. حالا از خود آب جوش به تنهایی هم می‌توانید برای این کار استفاده کنید. این روش، یک ترفند ساده می‌باشد که ممکن است همیشه جواب ندهد. برای این کار به اندازه 3 تا 4 لیتر آب را به هر روشی که دوست دارید، به جوش آورید. حالا آب را در طی دو الی سه مرحله به آرامی داخل لوله راه آب سینک بریزید و اجازه دهید تا آب داغ چند ثانیه کار خودش را انجام دهد و بعد دوباره مرحله بعد سری دوم آب جوش را داخل سینک بریزید.

باز کردن لوله سینک ظرفشویی

استفاده از یک لوله باز کن با کیفیت

 یکی از سریع‌ترین، راحت‌ترین و کارآمدترین روش باز کردن لوله سینک ظرفشویی، استفاده از لوله باز کن است. این محصول که تهیه آن نیز بسیار ساده است، یک ماده شیمیایی بوده که به راحتی و به سرعت تمام چربی‌ها و کثیفی‌های داخل سینک را از بین می‌برد. کافی است تا طبق دستوری که روی جعبه آن درج شده است از آن استفاده کرده و به راحتی گرفتگی لوله سینک آشپزخانه خود را بر طرف کنید. استفاده از این محصول هم ساده است و هم دیگر نیاز ندارد که با کثیفی‌هایی که از لوله سینک بیرون می‌آید دست و پنجه نرم کنید.

لوله باز کن تورنادو ، محصول پیشنهادی کالامان به شما عزیزان، جهت باز کردن سریع لوله گرفته شده سینک ظرفشویی می‌باشد.

کلام آخر

گرفتگی سینک ظرف شویی اتفاق بسیار بدی بوده و کار روزمره افراد را با مشکل مواجه می‌کند مخصوصا اگر با بوی بد و زننده همراه باشد. علاوه بر این ممکن است تا آمد لوله کش زمان زیادی لازم باشد. پس شما باید بتوانید گرفتگی جزئی راه آب سینک را خودتان برطرف نمایید. ترفند‌های که خدمتتان ارائه شد بسیار آن و کارآمد هستند و همانطور که در ابتدا مقاله اشاره کردیم وقتی که متوجه گرفتگی سینک شدید ابتدا چند تا از ترفند‌ها را استفاده کنید و در صورتی که هیچ کدام جواب گو نبود با لوله کش تماس بگیرید.

از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار سپاس گزاریم و امیداریم که اطلاعات بسیار مفیدی در رابطه با باز کردن لوله سینک ظرفشویی در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم. همچنین در صورتی که سوالی در این زمینه برای شما وجود داشت، در قسمت نظرها برای ما به ثبت برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *