مقالات

میوه آرایی شب یلدا و تزئین میوه مدل 1400

میوه آرایی شب یلدا

اگر آب در دست دارید آن را یک نفس سر بکشید که موضوع مهمی پیش آمده است! سی‌ام آذر 1400؛ یک ماه دیگر. فکر می‌کنید برای این تاریخ آماده‌اید؟! برای احساس گرمای قلبی که می‌خواهد طولانی‌ترین شب سال را سپری کند و برای مرور خاطرات و خطراتی که از اولین روز زمستان 1399 شروع شد و تا آخرین روز پاییز امسال ادامه خواهد داشت، اصلاً برای تزئین میوه شب یلدا برنامه‌ای چیده‌اید؟! یلدای امسال می‌تواند لحظات عجیب و تماشایی را برای شما و عزیزانتان خلق کند و چه بسا هم وطنانی که امسال دیگر در ایران نیستند ولی دوست دارند از فروشگاه‌های ایرانی خرید کنند و ترفندهای میوه آرایی شب یلدا را درست مثل وقتی که در وطن بودند، یاد بگیرند.

شاید دوست داشته باشید امسال، آیین ایرانی و بسیار دوست داشتنی شب چله را به شکل دیگری برگزار کنید و دلتان بخواهد سلیقه بیشتری برای میوه آرایی شب چله خرج کنید. اگر اینطور است، روی مقاله درستی دست گذاشته‌اید!

چطور سبد میوه شب یلدا را تزئین کنم؟

میوه آرایی شب یلدا

مقاله پیشنهادی : 10 ایده ساده و خلاقانه تزیین انار شب یلدا

همانطور که میوه آرایی شب یلدا آداب خاص خودش را دارد و می‌خواهیم در این مقاله بیشتر به آن بپردازیم، آراستن سبد میوه شب یلدا هم مراحل و البته روش‌هایی دارد که نه تنها جذاب، سرگرم کننده و متنوع است بلکه بهانه‌ای برای دور هم جمع شدن دوستان و عزیزان می‌شود.

برای شروع می‌توانید با توجه به اندازه دلخواه سبدی که قصد تزئین آن را دارید، همه یا تعدادی از انواع میوه شب یلدا را آماده و برای چیدن داخل سبد، تمیز و تزئین کنید.

میوه آرایی شب یلدا

از آنجایی که هنرنمایی با سبد میوه شب یلدا چندسالی است که طرفدار پیدا کرده و از جمله جذابیت‌های بصری میز و کرسی شب چله به حساب می‌آید، آیتم‌های آراستن سبد هم روز به روز متنوع و تازه‌تر می‌شود و دست هنرمند را برای جلوه بیشتر سبدشان، بازتر می‌گذارد.

محصول پیشنهادی : اسلایسر هندوانه قاچ کن پلاستیکی

جالب است بدانید که اضافه کردن آیتم‌هایی مثل روبان، گل‌های خشک تزئینی، عروسک‌های فانتزی و همچنین ریسه کشی‌های هیجان انگیز اطراف سبد، این هنر نوپا را تبدیل به یکی از رقابتی‌ترین روش‌های میوه آرایی شب یلدا کرده است.

میوه آرایی شب یلدا
تزئین سبد میوه شب یلدا با ساتن یا ابریشم

هنرمندانی هستند که برای تزئین میوه شب یلدا هم جای مخصوصی خارج از میز یا کرسی شب چله برای سبد درنظر می‌گیرند و هم زیر و اطراف آن را با مقداری پارچه ساتن یا ابریشم خوش ترکیب تر می‌کنند. اگرچه، ابریشم زمینه بسیار ساده‌ای دارد، ولی درخشندگی و حالت افتاده و رهای آن، جلوه بی نظیری به سبد میوه آرایی شب یلدا می‌دهد و به راحتی قدرت جذب مهمانان را به سمت خودش دارد.

این انتخاب و سلیقه شماست که سبد میوه شب چله تان را در جمع باقی خوردنی‌ها جا بدهید یا آن را به صورت اختصاصی در کنجی از خانه و با نورپردازی و تزئینات اضافی بگذارید.

میوه آرایی شب یلدا

محصول پیشنهادی : دریل میوه و سبزیجات

تزئین هندوانه شب یلدا

با هندوانه شب یلدا اصلاً نمی‌شود شوخی کرد! بدون تعارف عرض می‌کنیم، هندوانه شب چله یک شخصیت کاملاً ویژه و شگفت انگیز دارد که به قول قدیمی‌ها، بودنش در شب چله باشگون و مبارک است.

هنرنمایی با هندوانه شب یلدا روزبه روز جدی‌تر، تماشایی‌تر و دلرباتر می‌شود و حتی باید اضافه کنیم می‌توانید کاملاً نوآوری به خرج دهید و با تخیل خودتان، یک هندوانه یلدایی متفاوت و خاص آماده کنید.

 

تزئین هندوانه شب یلدا

رایج‌ترین روش تزئین این میوه، سبد هندوانه‌ای است که با خالی کردن داخل آن، هم می‌توانید برش‌های هندوانه را داخل سبد بچینید و هم مجموعه‌ای از میوه‌های زمستانی را کنار هم جا بدهید. انتخاب میوه‌های استوایی مثل انبه، موز و انواع بری‌ها هم به تازگی جزو آیتم‌های تزئین سبد شده است.

تزئین هندوانه شب یلدا

پیشنهاد جالب دیگری که می‌توانید با آن، خانواده و مهمان‌ها را غافلگیر کنید، آماده کردن کیک هندوانه‌ای است! شاید تصور کنید ای بابا، من به اندازه کافی سرگرم آماده کردن ریزه کاری‌های میز شب چله ام هستم، خواهش می‌کنم پای فر و قالب کیک و خلاصه این مسائل را وسط نکش!

اما اصلاً اینطور نیست و وقتی صحبت از تزئین میوه شب یلدا می‌شود، این فقط میوه‌ها هستند که نقش اصلی را بازی می‌کنند. برای درست کردن کیک هندوانه ای کافی است دو عدد هندوانه را به صورت قالب‌های کیک از پوست جدا کنید و مثل تصویر بالا روی هم قرار بدهید. البته مراقب باشد خیس و لغزنده بودن هندوانه همه نقشه‌های شما را خراب نکند. پس طوری روی هم بچینید که نه خیلی ارتفاع داشته باشد و نه چندان بزرگ و غیرقابل کنترل.

از تزئین میوه شب یلدا روی کیک هندوانه غافل نشوید. می‌توانید انواع میوه‌های زمستانی را روی آن به سلیقه خودتان بچینید و جلوه هنرتان را چندبرابر کنید.

مقاله پیشنهادی : اصول و استانداردهای چیدمان میز ناهار خوری

تزیین میوه شب یلدا برای عروس

یکی از زیباترین رسوم ما ایرانی‌ها، اختصاص یک سبد میوه شب یلدا برای زوج تازه عروس و داماد است. میوه آرایی شب یلدا با همکاری خانواده داماد و به رسم خوش آمدگویی به عضو جدید خانواده‌شان انجام می‌شود. جالب است بدانید که میوه آرایی شب یلدا ویژه عروس و داماد طی یک برنامه ریزی دقیق، در یک سبد بسیار جذاب به خانه این دو عاشق ارسال می‌شود.

تزیین میوه شب یلدا برای عروس

 

تنوع تزئین میوه شب یلدا برای عروس و داماد آنقدر زیاد و سرگرم کننده است که هیچ محدودیتی برای انتخاب طرح و چیدمان دلخواهتان وجود ندارد. حتی می‌توانید با سلیقه خودتان یک طرح شخصی خلاقانه برای سبد میوه شب یلدا داشته باشید.
تصویر 9
استفاده از نقش‌های سنتی گل بته جقه یا حکاکی تصویر فانتزی عروس و داماد در تزئین هندوانه شب یلدا برای عروس از جمله پرطرفدارترین ایده‌های جذاب برای تزیین میوه شب یلدا برای عروس به شمار می‌رود.

تزیین میوه شب یلدا برای عروس

تزئین هندوانه شب یلدا برای عروس همیشه از جمله هیجان انگیزترین بخش‌های مراسم شب چله است. لطف حضور یک عضو جدید باعث می‌شود، تمام لحظات تزئین میوه شب یلدا غرق در خوشی و خنده و لذت باشد و همه برای عروس و داماد آرزوهای دلگرم کننده داشته باشند.

مقاله پیشنهادی : 5 مدل از بهترین رنده برقی آشپزخانه در بازار به همراه راهنمای خرید

تزیین میوه شب یلدا

آرزوی یلدایی ما برای شما

و در پایان صمیمانه آرزو می‌کنیم این آئین بسیار زیبا همیشه جایگاه خودش را در قلب ما ایرانی‌ها حفظ کند و همه ما به شوق جشن گرفتن در طولانی‌ترین شب سال، لباس‌های زمستانی را از چمدان بیرون بیاوریم و آماده لذت بردن از زمستانی دیگر شویم.
راستی یلدای پارسال برای شما چگونه گذشت؟ باعث افتخار ماست که شریک خاطرات شما باشیم و در بخش دیدگاه برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *